بخشی از کتاب مارک و پلو

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 551
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 552
بازدید ماه : 2710
بازدید کل : 47946
تعداد مطالب : 794
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

<
نویسنده : فتاحی مسئول کتابخانه
تاریخ : پنج شنبه 19 شهريور 1394
نظرات

  کتاب خواندن در پاریس حسابی حرص آدم را در می آورد .هر کسی را می بینی ،یک کتاب در دست دارد و تندتند مشغول مطالعه است .سن و سال هم نمی شناسد ،سیاه و سفید و مرد و زن و بچه هم نمی شناسد .انگار همه در یک ماراتن عجیب درگیر شده اند و زمان در حال گذر است .واگن های مترو گاهی واقعا آدم را یاد قرائت خانه می اندازد،مخصوصا اینکه ناگهان در یک مقطع خاص، کتابی گل می کند و همه مشغول خواندن آن می شوند .آنهایی هم که اهل کتاب نیستند حتما مجله یا روزنامه ایی پر شالشان دارند که وقتشان به بیهودگی نگذرد و اگر حتی این را هم نداشته باشند ،می توانند از چندین عنوان مجله و روزنامه ای که به لطف آگهی های فراوانشان به طور رایگان در مترو توزیع می شوند ،استفاده کنند .فضای پاریس هیچ بهانه ایی برای مطالعه نکردن باقی نمی گذارد .شاید برای همین است که پاریسی ها معنای انتظار را چندان نمی فهمند ،آنها لحظه های انتظار را با کلمه ها پر می کنند .

   پارک لوکزامبورگ در مرکز پاریس یکی از جاهایی است که تعداد عظیم کتابخوان های آن ،هر تازه واردی را به حیرت می اندازد .عصرها پارک لوکزامبورگ پر است از آدم هایی که سر راه شان به خانه ترجیح می دهند به آنجا بیایند و پاچه هایشان را بالا بزنند ،پاهای شان را در آب شناور کنند و کتاب بخوانند .تعداد کتابفروشی ها و عظمت شان برای من که نخستین بار بود به پاریس می رفتم ،تنها حیرت انگیز نبود ،رشک برانگیز بود .

   کتاب مارک و پلو (مجموعه ای از سفرنامه ها و عکس ها) نوشته منصور ضابطیان .نشر مثلث 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تعداد بازدید از این مطلب: 168


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


<-CommentForm->

اینجا وبلاگ کتابخانه ی عمومی پروین اعتصامی شهر ایلام - وابسته به نهاد کتابخانه های عمومی کشور - هستش. از این به بعد همه خبرهای مربوط به کتابخانه رو می تونید تو این وبلاگ بخونید و دنبال کنید. واسه این که به کتابخانه ما سر بزنید بیاید خیابان پاسداران، پارک کودک، می تونید با شماره 08433338520 هم تماس بگیرید. منتظر حضور شما تو کتابخانه ی خودتون هستیم. شرایط عضویت یک قطعه عکس 3*4 کپی کارت ملی مبلغ 20هزارتومان جهت عضویت