نشست کتابخوان شهریور ماه

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 58
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 58
بازدید ماه : 2216
بازدید کل : 47452
تعداد مطالب : 794
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

<
نویسنده : فتاحی مسئول کتابخانه
تاریخ : سه شنبه 7 شهريور 1396
نظرات

 

نشست کتاب خوان شهریور ماه به مناسبت هفته دولت در کتابخانه پروین اعتصامی برگزار شد.خلاصه ای از کتابهای معرفی شده به شرح زیر می باشد:

 

عنوان: خلاصه خوبی ها: ناگفته های اززندگی شهید محمدعلی رجایی/ بازنوشته غلامعلی رجایی/ ناشر:ذکر/ ارئه توسط: فرشته ملکی

کتاب «خلاصه خوبی‌ها» در 11 فصل تنظیم شده است. دوران نوجوانی و جوانی، در خانه، شمع محفل خویشاوندان، دوران مبارزه، دوران زندان، دوران تدریس، ویژگی‌های فردی و اخلاقی، آینه سادگی‌ها، از مردم با مردم و برای مردم، دوران درخشان مدیریت و مواضع فکری و دیدگاه‌ها از بخش‌های کتاب به‌شمار می‌آیند.

عنوان: رئیس جمهور در رهنمودهای رهبر معظم انقلاب/ نویسنده داود مهدوی زادگان/ناشر: ادیشه جوان/ ارائه توسط: کوثر مهم تبار

این کتاب نوشته داود مهدوی زادگان می باشد . این کتاب به گونه تدوین گردیده است که در آن نویسنده علاوه بر نظرات شخصی خود در مورد موضوعات پیرامون انتخابات ریاست جمهوری ، سخنانی از مقام معظم رهبری  را نیز در مورد همان موضوع  به عنوان شاهد کلام خود مثال می زند . این کتاب در دو بخش و نه فصل و در 99 صفحه ، توسط انتشارات کانون اندیشه  جوان به چاپ رسیده است .

شهید محمد علی رجایی / نویسنده محمود جوانبخت/ ناشر: مدرسه/ ارائه توسط:  مریم صفری پور

در این کتاب می خوانید : سال شمار زندگی ؛ زندگی نامه ، به دنبال سرنخ ، پا به پای او، آرزوی دیرینه ،از وزارت آموزش و پرورش تا ریاست جمهوری ، همچون مردم ، انفجار.  شهید محمد علی رجایی در سال1312 ش در قزوین متولد شد . پدرش پیشه ور و مغازه دار بازار بود . تحصیلات خود را در همان شهر به پایان رساند و راهی تهران شد. مدتی در مدارس کشور به تدریس پرداخت و پس از دریافت مدرک فوق لیسانس آمار ، در مدرسه کمال تهران تدریس کرد مدتها در زندان رژیم پهلوی به سر برد تا در سال 1357 آزاد شد . در کابینه آیت الله مهدوی کنی در سال 1358 ،به وزارت آموزش و پرورش منصوب شد و پس از آن به نخست وزیری رسید . پس از چندی نیز ریاست جمهوری را عهده دار شد . سر انجام در هشتم شهریور سال 1360 همراه با شهید باهنر در انفجار بمب توسط منافقین به شهادت رسید.

شهید باهنر/ نویسنده: مرجان فولادوند/ناشر: مدرسه/ ارائه توسط: بنت الهدی قبادیان

کتاب شامل زندگینامه و آثار شهید باهنرمی باشد که علاوه برآن شخصیت وی از نگاه امام خمینی(ره) و آیت الله خامنه ای مطرح شده و در پایان کتاب تصاویری از وی چاپ شده است.

دولت صالحان/ نویسنده: عباس سلیمان نژاد/ ناشر: مرکزاسناد انقلاب اسلامی/ ارائه توسط: شیما رضایی کیا

کتاب حاضر, تلاشی است برای آشنایی با نظرات و آرای سیاسی حضرت امام خمینی (ره). مطالب کتاب ذیل سه گفتار تدوین شده است .در گفتار اول و دوم, نظرات امام (ره) در باب حکومت اسلامی تبیین می‌شود .چارچوب این دو گفتار براساس کتاب ‘ولایت فقیه یا حکومت اسلامی ‘شکل گرفته است .گفتار سوم محک اندیشه امام (ره) در عمل است .مخاطبان کتاب را با موضوعاتی از این قبیل مطالعه می‌کنند :زمان حضرت امام (ره), درد جامعه اسلامی, چه باید کرد, حکومت مطلوب امام (ره) کدام است, حکومت‌های طاغوت یا غیر الهی, حکومت الهی, پیشینه تاریخی حکومت اسلامی, سنت و رویه رسول اکرم (ص), رویه امیرالمومنین (ع), اهمیت برقراری حکومت اسلامی, ضرورت اجرای احکام اسلامی, لزوم نجات محرومان و مظلومان, ولی فقیه کیست, حاکم صالح کیست, نظرات سیاسی امام (ره) در بستر زمان, امام خمینی (ره) و اندیشه جمهوری اسلامی, امام خمینی (ره) و اندیشه ولایت مطلقه فقیه

دولت دین با تاکید برآموزه های امام خمینی(ره)/ نویسنده: فاطمه رجبی/ناشر: وثوق/ ارائه توسط:طیبه بیگ محمدی

كتاب حاضر مشتمل است بر : متن "وصیت‌نامه سیاسی الهی امام خمینی (ره) "و "پیام تاریخی و مهم امام (ره) به گورباچف "(در تاریخ دی ماه 1367) .در بخشی از كتاب نیز 200پرسش چهار گزینه‌ای از وصیت‌نامه امام خمینی (ره) فراهم آمده است .این كتاب برای استفاده دانشجویان و تدریس در دانشگاه‌ها تدوین شده است ."

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تعداد بازدید از این مطلب: 182


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


<-CommentForm->

اینجا وبلاگ کتابخانه ی عمومی پروین اعتصامی شهر ایلام - وابسته به نهاد کتابخانه های عمومی کشور - هستش. از این به بعد همه خبرهای مربوط به کتابخانه رو می تونید تو این وبلاگ بخونید و دنبال کنید. واسه این که به کتابخانه ما سر بزنید بیاید خیابان پاسداران، پارک کودک، می تونید با شماره 08433338520 هم تماس بگیرید. منتظر حضور شما تو کتابخانه ی خودتون هستیم. شرایط عضویت یک قطعه عکس 3*4 کپی کارت ملی مبلغ 20هزارتومان جهت عضویت