آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 27
بازدید ماه : 278
بازدید کل : 44681
تعداد مطالب : 794
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

<
نویسنده : فتاحی مسئول کتابخانه
تاریخ : شنبه 29 آبان 1395
نظرات

تعداد بازدید از این مطلب: 78


نویسنده : فتاحی مسئول کتابخانه
تاریخ : شنبه 29 آبان 1395
نظرات

تعداد بازدید از این مطلب: 133


نویسنده : فتاحی مسئول کتابخانه
تاریخ : چهار شنبه 26 آبان 1395
نظرات

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی کتابداران کتابخانه عمومی پروین اعتصامی اقدام به برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع کتاب در بین دانش آموزان دبستان غیرانتفاعی مهرنگ کردند. (درمحل کتابخانه).

 

در پایان دانش آموزان و کتابداران عکس یادگاری باهم گرفتند.

تعداد بازدید از این مطلب: 566


نویسنده : فتاحی مسئول کتابخانه
تاریخ : سه شنبه 25 آبان 1395
نظرات

تعداد بازدید از این مطلب: 886


نویسنده : فتاحی مسئول کتابخانه
تاریخ : سه شنبه 25 آبان 1395
نظرات

دانش آموزان مدرسه شهید احمد کرمی به همراه معلمان خود به مناسبت هفته گرامیداشت کتاب و کتابخوانی و کتابداری با حضور در کتابخانه عمومی پروین اعتصامی و اهدای گل به کتابداران کتابخانه این روز و هفته را تبریک گفتند و از زحمات کتابداران تشکر و قدردانی نمودند.

تعداد بازدید از این مطلب: 1201


نویسنده : فتاحی مسئول کتابخانه
تاریخ : سه شنبه 25 آبان 1395
نظرات

به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی دانش آموزان مدرسه مریم از کتابخانه بازدید به عمل آوردند و در پایان دانش آموزان به صورت رایگان عضویت کتابخانه درآمدند

تعداد بازدید از این مطلب: 312


نویسنده : فتاحی مسئول کتابخانه
تاریخ : سه شنبه 25 آبان 1395
نظرات

دانش آموزان مدرسه شهید فهمیده شهر ایلام به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی و کتابدار از کتابخانه عمومی پروین اعتصامی بازدید کردند 

در بین دانش آموزان مسابقه نوشتن بهترین جمله در مورد امام حسین (ع) برگزار شد که به چهارنفر از برگزیدگان کتاب اهدا شد

تعداد بازدید از این مطلب: 439


نویسنده : فتاحی مسئول کتابخانه
تاریخ : یک شنبه 23 آبان 1395
نظرات

بازدید کودکان پیش دبستانی مکتب قرآن از کتابخانه عمومی پروین اعتصامی به منظور آشنایی کودکان با کتابخانه

در این بازدید قصه گویی و کتابخوانی برای کودکان برگزار شد که مورد استقبال کودکان قرار گرفت و بچه ها به عضویت کتابخانه درآمدند.

در پایان به رسم یادبود کتابهایی به آنها تقدیم شد

تعداد بازدید از این مطلب: 120


نویسنده : فتاحی مسئول کتابخانه
تاریخ : یک شنبه 23 آبان 1395
نظرات

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار از کتابهای نورسیده و جدید در کتابخانه نمایشگاهی برپا شده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 130


نویسنده : فتاحی مسئول کتابخانه
تاریخ : شنبه 22 آبان 1395
نظرات

 

در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و گرامیداشت بیست و چهارمین دوره ی هفته کتاب توزیع کتب و بروشور در بین نمازگزاران نماز جمعه ی شهرستان ایلام صورت گرفت این اقدام با هدف اشنا نمودن هرچه بیشتر آحاد جامعه با مقوله ی فرهنگ کتاب و کتابخوانی انجام گرفت بدون شک بر پایی نمایشگاههای کتاب و توزیع بسته های فرهنگی نقش بسزایی در ارتقائ سرانه ی مطالعه در جامعه دارد لازم به توضیح است بروشورها با اطلاعات کافی در زمینه فعالیتهای عمومی ایلام در بین نمازگزاران توزیع گردید که بیش از پیش مورد  استقبال نمازگزاران قرار گرفت.

 

 

  

 

تعداد بازدید از این مطلب: 265


نویسنده : فتاحی مسئول کتابخانه
تاریخ : یک شنبه 16 آبان 1395
نظرات

 

 

با توجه به فرا رسیدن هفته کتاب و گرامیداشت روز " کتاب، کتابخوانی و کتابدار" کلیه کتابخانه های عمومی ایلام در روز 18/8/95  تعطیل می باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 94


نویسنده : فتاحی مسئول کتابخانه
تاریخ : شنبه 15 آبان 1395
نظرات

 

به اطلاع کلیه اعضای کتابخانه های عمومی می رساند که از تاریخ1395/8/22لغایت 1395/8/28 کلیه جرائم دیر کرد کتاب به مناسبت هفته بزرگداشت کتاب و کتابخوانی مشمول بخشودگی می گردد. لذا خواهشمند است اعضاء محترم نسبت به بازگشت کتب دیرکردی اقدام نمایید.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 81


نویسنده : فتاحی مسئول کتابخانه
تاریخ : چهار شنبه 12 آبان 1395
نظرات

 

تعداد بازدید از این مطلب: 107


نویسنده : فتاحی مسئول کتابخانه
تاریخ : سه شنبه 11 آبان 1395
نظرات

کتاب صوفی و چراغ جادو از سری کتابهای برگزیده آبان ماه با حضور تعدادی از اعضای کودک و نوجوان باهم خوانی شد

در این جلسه هر کدام از شرکت کنندگان صفحاتی از کتاب را برای هم خواندند.

صوفی و چراغ جادو، داستان پسربچه 12 ساله‌ای است به نام صوفی که در یک روستای ترکمن نشین زندگی می‌کند.

 «صوفی» کلاس پنجم دبستان را تمام کرده است و منتظر است ببیند پدرش او را برای دورة راهنمایی به مدرسه می‌فرستد یا نه. جشن گندم است و همه به مهمانی «طواق حاجی» می‌روند که مرد ثروتمندی در روستاست. طواق حاجی، اسب سوارکاری دارد و سوارکارانش در مسابقات شرکت می‌کنند. صوفی در اسطبل طواق حاجی مشغول کار می‌شود و اسبِ لَنگی را که قادر به دویدن نیست از او می‌گیرد تا از آن نگهداری کند. او  نام اسب را تیزتک می‌گذارد.

 صوفی در طی داستان، چراغ جادویی پیدا می‌کند و غول چراغ جادو به او کمک‌های کوچک، ولی تأثیرگذاری می‌کند. صوفی اسب را برای درمان پیش پدربزرگش می‌برد و پیرمرد، اسب را درمان می‌کند. صوفی برای مسابقات آماده می‌شود و در مسابقة اول، حائز رتبة هشتم می‌شود. مادرش مشکل قلبی پیدا می‌کند، ولی به خیر می‌گذرد. غفور - پسر طواق حاجی - تیزتک را می‌دزدد، ولی طواق حاجی، اسب را به صوفی برمی‌گرداند. تیزتک در مسابقات اول می‌شود، ولی غول چراغ جادو گم می‌شود و صوفی می‌فهمد که...

خود نویسنده در خصوص کتابش اینگونه بیان می‌دارد که: «کار اصلی چراغ جادو، ارتباط با بچه‌ها و رساندن آن‌ها به آرزوهای‌شان بود، اما در چراغ جادوی ما یک بچه غول وجود دارد که نمی‌تواند بایستد و آرزو‌ها را برآورده کند و تنها راه رسیدن به آرزو را به بچه‌ها نشان می‌دهد.»

تعداد بازدید از این مطلب: 236


نویسنده : فتاحی مسئول کتابخانه
تاریخ : شنبه 8 آبان 1395
نظرات

به منظور تبلیغ فرهنگ کتاب و کتابخوانی سرکارخانم روستایی کتابدار کتابخانه با حضور در بین جمعی ازخواهران  بسیجی پایگاه مقاومت سمیه  به پخش بروشور اقدام کردند... 

تعداد بازدید از این مطلب: 169


نویسنده : فتاحی مسئول کتابخانه
تاریخ : سه شنبه 4 آبان 1395
نظرات

 

نظر به در پيش بودن بيست و چهارم آبان ماه روز كتاب ،كتابخواني و كتابدار ،عضويت در كتابخانه‌هاي عمومي  در روز 24 آبان ماه ،  به صورت رایگان و با پرداخت هزينه صدور كارت عضويت (كارت بهاء)  امكان پذير است.

تعداد بازدید از این مطلب: 106


نویسنده : فتاحی مسئول کتابخانه
تاریخ : یک شنبه 2 آبان 1395
نظرات

تعداد بازدید از این مطلب: 131


نویسنده : فتاحی مسئول کتابخانه
تاریخ : شنبه 1 آبان 1395
نظرات

هفتمین نشست کتاب خوان کتابخانه پروین اعتصامی در روز چهارشنبه 28/07/95 با حضور جمعی از اعضاء کتابخانه برگزار شد:

 

خلاصه‌ای از کتاب‌های معرفی شده به شرح زیر است: 

پانصد نکته درباره مطالعه» نوشته فیل ریس و ترجمه بیتا عسگری و گیتا عسگری / انتشارات مدرسه / ارائه توسط حسین فلاحی


 این مجموعه حدود پانصد نکته ساده را در 51 سر فصل به خواننده ارائه می‌دهد و مطالعه برای همگان مفید خواهد بود.
در این کتاب با تکیه بر نکاتی چون نگارش مقالات، ارائه سمینارها، شرکت در امتحانات، تقویت حافظه، حل مسائل، تکمیل مهارت‌ها و موفقیت در مصاحبه‌ها شما را در گذر از دوران تحصیل یاری می‌دهد.
اصل کتاب با زبان و لحنی ساده و روان به نگارش درآمده است و مترجمان کوشیده‌اند که این شیوه نگارش را در ترجمه کتاب نیز حفظ کنند تا با استفاده از بیانی ساده و فراخور حال مخاطبان فارسی‌زبان، مطالب را برگردان کنند.
این کتاب کاربردی با عنوان‌های دیگری ازجمله، «می‌توان مسئول تحصیلات خود باشید»، «هفته قبل از شروع دوره آموزشی»، «جایگاه خود را بیابید»، «نحوة فراگیری خود را بیابید»، «تحصیلات خود را سازمان دهید»، «بهترین مکان برای مطالعه»، «زمان‌بندی، شروع کار»، «خلاصه نویسی»، «تقویت حافظه»، «حل مسئله»، «انجام یک مصاحبه خوب» و «آمادگی برای امتحان مجدد» منتشر شده است.

عقرب‌های کشتی بمبک نوشته فرهاد حسن‌زاده / انتشارات افق / ارائه توسط: یعقوب کرمی خاتونیان
عقرب‌های کشتی بمبک رمانی است ماجرایی و پرکشش. شخصیت‌های اصلی رمان چهار پسر نوجوان هستند که در دنیای باز‌ی‌های کودکانه خود باندی به نام عقرب را درست کرده‌اند و ناخواسته و از سر کنجکاوی درگیر ماجرایی می‌شوند.
داستان این رمان حرکت‌های اعتراضی مردم را در آبادان سال ٥٧ بازگو می‌کند و به چگونگی برخورد نوجوانان با این رویداد بزرگ و همچنین به بیان روابط هم‌سالان و ماجراجویی‌هایشان می پردازد. استفاده هنرمندانه از لهجه مردم آبادان و آشنا کردن نوجوانان ایرانی با فرهنگ و آداب و رسوم این خطة قهرمان‌خیز کشور و بیان برخی از خصوصیات روحی و اخلاقی مردم خونگرم جنوب از ویژگی‌های بارز این کتاب است.
جذابیت‌های این رمان تنها در مضمون کلی، ساختار ماجرایی و فراز و فرودهای داستانی آن خلاصه نمی‌شود، بلکه توفیق در پرورش فضایی زنده از روزگار نوجوانی، خلق شخصیت‌هایی دوست‌داشتنی و ایجاد مناسبات و روابطی جذاب میان آن‌ها، نثر ساده و صمیمی و مهم‌تر از همه لحنی شوخ و شنگ و طنزی ظریف در جای جای داستان از جمله ویژگی‌های در خور توجه رمان است که مطالعه آن را جذاب‌تر می‌کنند.

نامیرا نوشته صادق کرمیار / انتشارات نیستان / ارائه توسط: محمد محبی

نامیرا داستانی شخصیت‌محور است؛ رمانی با خرده‌روایت‌هایی از تغییر روش، هدف، آرزو و عاقبت آدم‌ها. این روزگار است که آدم‌ها را در محک انتخاب شدن و انتخاب کردن می‌گذارد. نویسنده، کتاب را به سبک رمان‌های کلاسیک با شروعی آرام آغاز می‌کند، تصویرسازی می‌کند، شخصیت‌ها را  وارد داستان می‌کند، آن‌ها را معرفی می‌کند و با داستان پیش می‌برد. «نامیرا»  ازعقبه تحقیقی درستی بهره برده است.
باید رمان را بخوانیم تا بفهمیم داستان کوفیان که چگونه به فکر دعوت امام می‌افتند و چگونه بعداً پا پس می‌کشند و از کوفه‌ای که ۱۸هزار نامه برای امام حسین علیه‌السلام ارسال می‌شود چطور یکباره ورق بر می‌‌گردد و آدم‌هایی که تا دیروز مشتاق استقبال از پسر پیامبر و علی علیهما السلام بودند، ناگهان با زرق و برق سکه‌های پسر مرجانه پشت او را خالی کردند، سفیرش را کشتند و بزرگان کوفه ناگهان یار قدیمی ابن‌زیاد شدند؟
آن وقت بود که می‌فهمیدیم که عمرو بن‌حجاج - از سردرمداران دعوت امام به کوفه- که سعی می‌کرد سپاهی برای امام تهیه کند، چگونه با یک جلسه نشست و برخاست با والی خناس کوفه یک شبه از دوست به دشمن تبدیل می‌شود و سعی و همتش را بر این می‌گذارد که مقابل یاران امام حتی اگر دختر و دامادش باشند، بایستد؟
با خواندن «نامیرا» می‌فهمیم بخشی از انبوه مردمی که به امام نامه نوشتند حضور امام را برای منافع شخصی خود می‌خواستند. امضاها به خاطر درد دین نبود بلکه برای طایفه‌ای سؤال این بود که چرا معاویه شام را برتر از کوفه دانسته است.
نامیرا یک دوره‌ فتنه‌شناسی است برای کسانی که در پی حق هستند و می‌خواهند بدانند که حق و باطل چگونه جابه‌جا می‌شوند. که حتی «عبدالله بن‌عمیر» با آن همه سابقه در جهاد با کفار تردید می‌کند که چرا پسر پیامبر به مقابله با یزید برخاسته است؟

رضایت زناشویی نوشته عباس پسندیده / انتشارات دارالحدیث / ارائه توسط سجاد قباد بیگی

این کتاب نوشته عباس پسندیده، نویسنده کتاب پرفروش هنر رضایت از زندگی‌ست. کتاب در فصول متنوع خود به برخی از مهمترین سؤالات در خصوص چگونگی ساختن یک خانواده موفق و شاداب پاسخ گفته است. برخی از مهمترین این سؤالات عبارتند از:
مهم‌ترین نکات و معیارها برای انتخاب همسر چیست؟
اسلام بر لزوم وجود مودّت و رحمت تأکید ورزیده است؛ تفاوت مودّت با محبّت و مودّت با رحمت در چیست؟
واکنش مناسب به خوبی‌ها و بدی‌های همسر چیست؟
چه کنیم تا مهارت درک کردن را به دست آوریم؟
مهم‌ترین مهارت‌هایی که باید برای داشتن خانواده‌ای سعادتمند داشته باشیم چیست؟
چرا در رابطه زناشویی گاهی خیانت صورت می‌گیرد؟ ریشه‌های آن چیست؟ از چه طریق می‌توان از وقوعش جلوگیری کرد؟
مهم‌ترین عوامل ایجاد کننده نشاط در خانواده چیست؟
مدارا در زندگی لازم است اما آیا حد و مرزی هم دارد؟ اگر بله، حد و مرزش چیست؟
کتاب مباحث بسیار مهم و ارزشمندی هم در خصوص اقتصاد خانواده دارد که بسیار کاربردی است. ضمن آنکه راهکارهایی ارزشمند برای چگونگی مواجه شدن درست با مشکلات و مصایب وارده بر خانواده ارائه شده است.
استفاده بسیار عالمانه نویسنده از منابع غنی دینی از آیات و روایات و تلفیق آن با یافته‌های علم روان‌شناسی روز، به همراه ذکر نمونه‌های متنوع از تاریخ و سیره معصومین و بزرگان مرتبط با مباحث کتاب، این اثر را به کتابی ارزشمند و مفید و کاربردی و جذاب برای کسانی که خواهان ساختن خانواده‌‌ای شاد و خوش‌بخت هستند تبدیل کرده است.

چهل حدیث از امام حسین (ع) نوشته علی صفایی حائری/ انتشارات لیله القدر/ ارائه توسط: محمدنبی هواسی

کتاب چهل حدیث از امام حسین علیه السلام از کتاب های بسیار ارزشمند استاد بزرگوارعلی صفائی حائری می باشد. ایشان در مقدمه ی این کتاب می فرمایند:

گاهی من می خواهم، عنایتی را شکار کنم، می کوشم و موفق نمی شوم و گاهی بدون مقدمه عنایت ها را همراه می بینی که بیدار می کنند و صدا می زنند و خود را بر تو آشکار می سازند و تو می بینی که این ها از تو نیست که به اگاهی،‌به اختیار و به اقدام تو مرتبط نیست. عنایت اوست و رعایت اوست. از محرم سال گذشته که به فکر بهره مندی بیشتر از کلمات اهل بیت افتادم و شروع و ختم سخن را با کلام آن ها همراه کردم، دوستان توصیه کردند که روایات را مستقل، منتشر کنیم و شروع کردند. و من پیشنهاد دادم که اربعینیاتی  فراهم کنیم دست بکار شدیم و در نتیجه این چهل حدیث از ابا عبد الله الحسین (علیه السلام) فراهم آمد. و در نظر دارم از هر کدام عصومین چهل حدیث بیاورم که با آن ها مأنوس تر شویم و در این انس و نزدیکی بهره های بیشتر برداریم و به فقه و بصیرت دست بیابیم و با این فقه و بصیرت زندگی کنیم و بمیریم و محشور شویم، که در روایت هست؛ من حفظ علی امّتی اربعین حدیثا بعثه الله یوم القیامه فقیها عالماً.

امام حسین(ع) و قرآن تهیه مرکز فرهنگ و معارف قرآن/ انتشارات بوستان کتاب/ ارائه توسط: روح الله یوسفی

این کتاب را مؤسسه بوستان کتاب چاپ کرده که موضوع آن «امام حسین(ع) آینه آیه های قرآن» است؛ مجموعه ای از مقالات در این کتاب آمده است که موضوعات آن پرسمان قرآنی امام حسین(ع)، نگاهی به پیام آیه تطهیر، نگاهی روانشناختی و دینی به مراسم عزاداری حسینی است. در این کتاب عنوان مقاله آخر با محوریت آیه تطهیر نگرش ها و چالش ها است و به نقد و بررسی مبانی تفسیری آیه تطهیر و نگاهی به روایات درباره آیه تطهیر پرداخته است.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 301


نویسنده : فتاحی مسئول کتابخانه
تاریخ : چهار شنبه 1 آبان 1395
نظرات

توسط اعضا و مراجعین در مهرماه 95 . تعداد 600نسخه کتاب به کتابخانه اهدا شد.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 162


اینجا وبلاگ کتابخانه ی عمومی پروین اعتصامی شهر ایلام - وابسته به نهاد کتابخانه های عمومی کشور - هستش. از این به بعد همه خبرهای مربوط به کتابخانه رو می تونید تو این وبلاگ بخونید و دنبال کنید. واسه این که به کتابخانه ما سر بزنید بیاید خیابان پاسداران، پارک کودک، می تونید با شماره 08433338520 هم تماس بگیرید. منتظر حضور شما تو کتابخانه ی خودتون هستیم. شرایط عضویت یک قطعه عکس 3*4 کپی کارت ملی مبلغ 20هزارتومان جهت عضویت